fredag 27 oktober 2017

En fis på tvären

Jag är en usel bloggare just nu, förlåt! Min enda ursäkt är att jag haft en galen vecka och inte fått sova ordentligt. Pälsbollen har nämligen rent bokstavligt haft en fis på tvären och hållit oss vakna på nätterna.

Pälsbollens magproblem började för någon vecka sedan. Han hade svårt att få ur sej allt och det satt fast skit i rumpan på honom som jag fick duscha bort. Sen verkade han ok, men i måndags var där en ny klump i rumpan på honom som vi återigen fick ta bort med duschen. Han har varit sänkt, orolig, slö, kräks, inte ätit och gått ut på nätterna. Igår var det återigen dax att ta hjälp av duschen och han var så olycklig.

Jag började googla och det är tydligen inte helt ovanligt med förstoppning på äldre hanhundar. Orsakerna kan vara många, bla förstora prostata - men vi tänkte att ett dietbyte kanske skulle hjälpa honom. Så igår började hans (lyx)diet, med fiskbullar och ris. En annars lite kinkig hund var i himmelriket, människomat!!! Det var inte ett dugg svårt att få honom att äta. Inatt sova han lugnt hela natten - halleluja!

Idag tog en lång promenad innan lunch och han funkade precis som vanligt. Han ville tom leka. Fiskbullsdieten fortsätter, så får vi se vad som händer. Meningen var att vi skulle på fest ikväll, men Martin stannar hemma med hunden för säkerhets skull.

Här tror man att vaknätterna ska vara över när barnen blir stora och särskilt när de flyttar hemifrån. Man tänker inte på att även hundar kan skapa vakennätter och oro. Så nu hoppas vi att det ska vara över för den här gången, hundskrället måste ju må bra och vi behöver sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: