måndag 10 juli 2017

Matsedel v 28

Vilken härlig vecka! Vi målade äntligen klart huset och är så otroligt nöjda med resultatet. Huset ser ut som nytt och vi kommer inte att behöva göra det igen så länge vi bor här. Det var ett stort jobb och jag har varit helt slut de senaste dagarna. Så när solen väl sken från en klarblå himmel tog jag två dagar i solstolen. Så nu är jag lite brunare och har läst ikapp lite av allt som jag legat efter med.

Direkt när målningen var färdig och stressen släppte så släppte även lite vikt. Jag som räknar med att gå ner ungefär 2 hekto i veckan släppte över ett kilo! Förra veckan var helt perfekt när det gäller träning och promenader, ok när det gäller sömn, sisådär när det gäller mat och mer än perfekt när det gäller skratt. Stress är min stora bov när det gäller vikt, men stressen är i stort sett borta nu  :-)

Så jag kör på! Träning på Curves mån, ons och fredag. Bra mat som skrivs upp och i bästa fall ryms inom ramarna och så dagliga promenader förstås. Och massor med skratt! Planen är att ta bort 3 hekto... vi får se hur det går.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Frittata med pasta och zucchini 11 SP
Tisdag: Vitlöksräkor 6 SP plus ris
Onsdag: Parmesangratinerad kyckling fr 4 SP plus ris
Torsdag: Tacogryta 4 SP plus ris
Fredag: Snabblagade curryräkor 6 SP plus pasta
Lördag: Kassler med ananas i ugn 5 SP plus ris
Söndag: Moussaka fr 5 SP

Åsså en liten sommarbonus: Rabarberfromage 8 SP för hela satsen

Ha en riktigt fin vecka! Sov, skratta och älska mycket  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: